2012/02/20

SAKER

Det är så jävla skönt när man gör saker som man aldrig trodde att man skulle göra. Saker som man är för stolt för att göra, eller för feg för att våga erkänna att man måste göra. "Göra saker som jag känner för" - nyårsmål, men även inse att ibland måste man göra saker som man inte känner för. Man växer och jag lovar att man växer oavsett om man gör saker som man känner för eller inte känner för. Det är tre månader kvar, tre ynka månader kvar tills jag står där, med en studentmössa i min hand och tar ett kliv ut i det okända. Det är då jag kommer blicka tillbaka på de senaste åren och komma ihåg alla saker som jag gjort. Saker som jag egentligen inte någonsin trodde att jag skulle göra. Saker som jag kände för att göra, och andra inte. Vad vill jag få fram med den här texten? Egentligen ingenting, förutom att jag har varit på lovskola, någonting som jag aldrig i hela mitt liv trodde att jag skulle gå på. Behövdes det? Nja, kände mig lite felplacerad. Mina fördomar om lovskolor har mattats ned. Det är fasen både trevligt och bra att det finns. Har kommit fram till att det inte är loosers som går på lovskola, de dyker aldrig upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar